Op 10 oktober houden we een toerustingsavond met ds. A.B. Broekman uit Gramsbergen.

‘Secularisatie en een theologie van verlangen’

We gaan ons deze avond verdiepen in wat hoogleraar secularisatiestudies Herman Paul Heeft geschreven over ontkerkelijking. Hij heeft inmiddels drie boeken op zijn naam staan, die goed verkocht hebben. Wat ontkerkelijking niet is, is een ziekte waarmee de kerken besmet zijn sinds De Verlichting. Er zijn genoeg moderne samenlevingen die modern zijn en gelovig. Wat is het dan wel? In de lijn van Augustinus zegt Paul dat het een keuze is die in het hart wordt gemaakt. Waar gaat ons verlangen naar uit. Dit wordt met name aangejaagd door het consumentisme. Onze behoeften moeten nu bevredigd worden, maar in hoeverre kunnen we komen tot een theologie die ons hartverlangen vervult?

De taakgroep ‘Eredienst en Toerusting’ heet u allen hartelijk welkom op deze avond die om 20.00 uur begint (inloop vanaf 19.45 uur).