Sporen van God in het dorp

een fotoproject voor jong en oud

voor alle gemeenteleden van de Ontmoetingskerk en de Hervormde Gemeente Zuidwolde

Doe je mee?

God sluit zich niet op binnen de muren van de kerk. Ook erbuiten kan Hij zich tonen. Maar je moet er wel oog voor hebben! Wij vragen jullie om deze zomermaanden met open ogen en oren door het dorp te lopen. Waar zien we sporen van God? Waar zien we iets van ‘het goede leven’?  Dat kan bij een ontmoeting zijn, of buiten in de natuur. Je kunt er bewust naar op zoek, of het overkomt je op een onverwacht moment…

Wij nodigen jullie uit je daar de komende tijd voor open te stellen, en die sporen van God te fotograferen – in onze eigen leefomgeving.

Kom je kijken?

Vanaf zondag 18 augustus is er in beide kerken een expositie van alle foto’s.

Van 18 tot en met 25 augustus kun je komen kijken en kenbaar maken wat jouw persoonlijke top drie is: welke foto spreekt je aan, en wat heeft deze foto je te zeggen, als het gaat om ‘Sporen van God in het dorp’?

Voor de gezamenlijke tentdienst van 1 september gaan de predikanten aan de slag met de oogst. En de redactie bij-Een zal foto’s gebruiken voor de voorpagina van ons kerkblad!

Praktische informatie

Je kunt je foto’s inleveren in de klaarstaande doos in de Hervormde Kerk of in de Ontmoetingskerk.

• Maximaal 2 foto’s per persoon
  • 2 afdrukken per foto
  • formaat 20×15 (Kruidvat € 1,00 per stuk)
  • Schrijf op de achterkant je naam en telefoonnummer of mailadres
  • Uiterlijke inleverdatum: 14 augustus
  • Voor de voorpagina van bij-Een zijn zowel staande als liggende foto’s geschikt. Houd er bij een staande foto rekening mee dat onderin beeld een balk met tekst over de afbeelding heen komt.

Inspiratiemoment

In de Hervormde kerk zal er een inspiratiemoment zijn op zondag 7 juli, bij het koffiedrinken na de dienst. Waar kun je aan denken bij ‘sporen van God’? En hoe breng je ze sprekend in beeld? Ds. Maathuis en Joke van de Mars helpen je op weg.

In de Ontmoetingskerk is dat inspiratiemoment al geweest op zondag 23 juni.

Alle informatie is ook nog eens na te lezen op de websites van beide kerken.

Wij hopen op heel veel mooie en inspirerende foto’s!

Joke, Koos en Lian (de fotografen), René en Betty (de dominees), Metske, Wilbert, Harry en Karin (redactie bij-Een), Suzanne, Marijke en Els (Bezinning & Ontmoeting)